طریقه راه اندازی پکیج از حالت تابستانه به زمستانه

دسته بندی :بلاگ آرپکس ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ محمد اسماعیلی 31

آموزش تغییر حالت تابستانه یا زمستانه به یکدیگر در پکیج دیواری

یکی از سیستم گرمایشی‌هایی که امروزه در منازل دیده میشود پکیج‌های دیواری هستند که جایگزین موتورخانه شده اند چرا که توانایی انجام دو کار را به صورت همزمان دارند.۱-سیستم آب گرم مصرفی ۲-تامین آب گرم برای شوفاژ پکیج‌های دیواری با اینکه به اندازه یک آبگرمکن دیواری مکان اشغال می‌کنند، توانایی انجام دو کار، یعنی گرم کردن محیط به کمک رادیاتورها و تامین آب گرم محیط را انجام خواهند داد. با نزدیک شدن به فصول سرد سال، همه کسانی که درون منزل خود از سیستم گرمایشی پکیج استفاده می‌کنند به این فکر می‌افتند که پکیج خود را از حالت تابستانی به زمستانی تغییر حالت دهند تا به کمک پکیج و رادیاتور محیط خود را گرم کنند.

در ادامه این مقاله قصد داریم شما را با چگونگی تبدیل حالت تابستانی به زمستانی در پکیج یا تبدیل حالت زمستانی به تابستانی در پکیچ آشنا کنیم. مواردی که درباره آنها بحث خواهیم کرد شامل:

 

معرفی وضعیت های مختلف پکیج های گرمایشی
پکیج‌های گرمایشی دارای تنظیمات مختلفی هستند که آنها را از آبگرمکن های دیواری متمایز کرده‌است. با توجه به اینکه عملکرد پکیج گرمایشی شامل گرم کردن آب مصرفی و گرم کردن آب رادیاتورها و سیستم گرمایش قرنیزی می باشد ، پس باید بدانید که این دستگاه چند حالت دارد.

پکیج دیواری دارای سه حالت خاموش ، تابستانه و زمستانه است که هر کدام ویژگی‌های خاص خود را دارند و با توجه به فصل و شرایط آب و هوایی که در آن هستید، باید این دستگاه را تنظیم کنید.

در ادامه به بررسی حالات زمستانه، تابستانه و خاموش پکیج خواهیم پرداخت.

معرفی حالت تابستانه پکیج
در تابستان و روزهای گرم سال، تنها استفاده ما از پکیج گرمایشی، جهت گرم کردن آب مصرفی است. در واقع در این روزهای گرم، هیچ استفاده‌ای از رادیاتور و سیستم گرمایشی نمی‌کنیم. از این رو، مشعل اصلی پکیج و مبدل وپمپ آن، تنها در زمانی که بخواهید از آب گرم استفاده کنید روشن می‌شوند. پس در این روزها، بهتر است پکیج را روی حالت تابستانه تنظیم کنید. با این کار، هم در مصرف انرژی صرفه جویی می‌کنید، هم از عمر مفید پکیج کاسته نخواهد شد. پس با آمدن بهار و گرم شدن هوا، تبدیل حالت زمستانه به تابستانه پکیج را فراموش نکنید.که معمولا حالت تابستانه در پکیج با علامت خورشید نمایش داده میشود

حالت زمستانه پکیج گرمایشی چه ویژگی‌هایی دارد؟
در حالت زمستانه پکیج گرمایشی، علاوه بر ویژگی گرم کردن آب، باید رادیاتورها و سیستم گرمایش قرنیزی هم را گرم کند . این به معنای روشن بودن مداوم مشعل اصلی است. با وجود این حالت، گرما به تمام بخش‌های خانه به صورت کاملا یکنواخت منتقل خواهد شد. پکیج، در دسته لوازم گرمایشی کم خطر و یا حتی بی‌خطر قرار دارد.وجزو کم مصرف ترین وکم صدا ترین نسبت به موتورخانه میباشد معمولا حالت زمستانه پکیج را با علامت یک تگرگ نشان میدهند

سیستم عملکرد پکیج در حالت زمستانه به این صورت است که، هر زمان شما آب گرم را باز می‌کنید، رادیاتورها از آب گرم داخل سیستم شوفاژاستفاده نمده وتوسط یک پمپ به سیستم گرمایشی حرکت می‌کنددر نتیجه آب گرم با فشار خوب در اختیار شما خواهد بود. اما به محض اینکه آب گرم را ببندید، پکیج شروع به گرم کردن آب رادیاتورها به دمای تنظیمی می‌کند. در واقع پکیج در زمستان همزمان قادر به تولید آب گرم و گرم کردن رادیاتورها نیست. وعلت اینکه در بعضی از مواقعی که آب گرم یکسره باز باشد تمام رادیاتور سرد میشود این علت میباشد

حالت خاموش پکیج گرمایشی چگونه است؟
در این حالت پکیج نه تامین آب گرم مصرفی را انجام میدهد نه تامین گرمای سیستم شوفاژ را که معمولا در هنگام مسافرت از این حالت استفاده میشود . به این حالت، وضعیت خاموش پکیج دیواری گفته می‌شود.که با آیکون خاموش نمایش داده میشود

وضعیت شیر پرکن در تغییر وضعیت پکیج چگونه است؟
شیر پرکن، یک شیر کوچک آبی رنگ است که در زیر دستگاه قرار داشته و جهت تنظیم فشار پکیج کاربرد دارد. برای تبدیل حالت تابستانه به زمستانه پکیج، در صورتی که فشار پکیج افزایش یافت، باید فشار را کنترل کنید. این کار هم با باز کردن شیر پرکن امکان‌پذیر است. درجه دستگاه در حالت نرمال، باید بین ۱ و ۱.۵ بار باشد. شیر پرکن را باز کنید تا فشار پکیج در این رنج قرار گیرد. به محض تنظیم شدن فشار پکیج، شیرپرکن را ببندید.لازم به ذکر است باید مراقب باشیم فشار بار مصرفی پکیج از ۱-۱.۵ بالاتر نرود چون باعث ایجاد فشار در پکیج وسیستم گرمایشی میشود درصورتی که فشار از ۳ بار بیشتر شود شیر اطمینان پکیج عمل نموده وآب مخزن را تخلیه مینماید

شکل شیر پرکن پکیج به این صورت میباشد که معمولا در زیر پکیج کنار شیلینگ های ورودی نصب شده وقابل رویت می باشد

قبل از تغییر وضعیت پکیج دیواری چه نکاتی را باید رعایت کرد؟

قبل از اینکه برای تغییر وضعیت پکیج از حالت تابستانه به زمستانه اقدام کنید، باید شرایط را بررسی کرده و الزامات را مهیا کنید. اقدامات لازم برای تبدیل حالت تابستانه به زمستانه شامل موارد زیر می‌شود.

بررسی سلامت وضعیت دودکش پکیج؛ مسیر دودکش نباید مسدود باشد. مطمئن شوید که هیچ مانعی در مسیر دودکش وجود ندارد.

شستشوی و هواگیری رادیاتورها؛ اگر از سال گذشته نسبت به هواگیری رادیاتورها اقدام نکرده‌اید، این کار را در اولویت قرار دهید. بعد از گذشت یک سال حرارت دیدن وراکد بودن حالت خودرا از دست داده واصلاحا از آب به آب لخته شده یا آب مرده تعبیر میشود که نه تنها خاصیت گرمادهی ندارد بلکه باعث خوردگی و آسیب رساندن به سیستم پکیج ورادیاتور میشود

نحوه تبدیل حالت تابستانی به زمستانی پکیج بوتان

برای تبدیل حالت تابستانه به زمستانه پکیج بوتان، باید مراحل زیرا را پیش ببرید:

  1. در ابتدا برای تبدیل حالت تابستانی به زمستانی پکیج بوتان باید پکیج را خاموش کرده و سپس شروع به راه اندازی مجدد آن کرد.
  2. برای راه اندازی پکیج دیواری بوتان در حالت زمستانه باید ابتدا درجه فشار آن کنترل و تنظیم شود.
    درجه فشار باید حدود ۱.۵ بار باشد. در صورتی که کمتر بود باید فشار افزایش یابد. برای افزایش فشار باید شیر زیر پکیج یا همان شیرپرکن را باز کرده تا فشار افزایش یابد و زمانی که فشار دستگاه بالا رفت و به ۱.۵ رسید باید شیر را ببندید.
  3. در این مرحله باید دودکش را بررسی کنید و از مسدود نبودن آن به وسیله شی خارجی مطمئن شوید.
  4. فلکه‌های زیر پکیج را که به شلنگ‌های آب متصل هستند را در صورت بسته بودن باز کنید.
  5. در مرحله بعد باید شیر ورودی و خروجی شوفاژ و رادیاتورها را باز کنید.
  6. حال باید پکیج را روی حالت زمستانه فعال کنید و سپس درجه دمای پکیج بوتان را افزایش دهید تا روشن شود.
  7. در این مرحله چند دقیقه منتظر می‌مانید تا دستگاه داغ شده و رادیاتورها هم گرم شوند.
  8. پس از گرم شدن رادیاتورها مطمئن شوید که هیچ مانعی برای ورود آب به درون رادیاتورها وجود ندارد و شروع به هواگیری پکیج‌ و رادیاتورها خواهید کرد.
  9. پس از شسشو وهواگیری دوباره فشار پکیج باید کنترل و تنظیم شود تا دستگاه به درستی کار کند.

عملکرد دستگاه در این حالت اینگونه است که مشعل به صورت همیشگی روشن بوده و آب گرم را جهت گرم کردن محیط به رادیاتورها منتقل می‌کند و زمانی که شیر آب گرم را باز می‌کنید آب گرم به رادیاتور منتقل نخواهد شد و به شیر آب منتقل می‌شود.

نکات قابل توجه در تبدیل حالت تابستانی به زمستانی پکیج بوتان

بعد از اینکه موفق به تغییر حالت تابستانه به زمستانه پکیج خود شدید، باید نکاتی را با دقت بررسی کنید:

  1. از گرم شدن تمام بدنه رادیاتورها به صورت کامل مطمئن شوید می‌توانید به کمک حس لامسه خود این را تشخیص دهید.
    گرم نشدن برخی از قسمت‌های رادیاتورها نشان دهنده رسوب گرفتگی و یا هوا گرفتن آنهاست که باید برطرف شود تا این سیستم عملکرد صحیحی داشته باشد.
  2. بهتر است قبل از خاموش کردن پکیج در صورتی که قصد تبدیل حالت تابستانی به زمستانی پکیج بوتان را ندارید، آب موجود در پکیج به صورت کامل تخلیه شود.
  3. پس از انجام تمامی مراحل تبدیل حالت تابستانی به زمستانی پکیج بوتان همه قسمت‌های آن را بررسی کنید و از نشتی نداشتن آن مطمئن شوید.
  4. برای جلوگیری از رسوب گرفتن رادیاتورها، بهتر است در فصل تابستان به جای بستن شیر ورودی آنها، تنظیمات پکیج را به درستی انجام دهید، چرا که بستن شیر آب در طولانی مدت باعث رسوب گرفتگی خواهد شد و رسوبات از گردش آب جلوگیری خواهند کرد.
    با نبستن مسیر ورودی و خروجی رادیاتورها و تنظیم پکیج بوتان به‌راحتی می‌توان از رسوب گرفتن ورودی رادیاتورها جلوگیری کرد.
  5. در صورتی که در فصل زمستان قصد مسافرت رفتن دارید و پکیج شما خارج از محیط خانه است بهتر است آن را خاموش نکرده و روی حالت ملایم قرار دهید و یا اینکه در صورتی که آن را خاموش کردید آب درون پکیج بوتان را تخلیه کنید چرا که ممکن است پکیج دچار یخ زدگی شود و پس از مسافرت شما را به دردسر بیاندازد.
  6. همیشه به خاطر داشته باشید که پس از هواگیری و قبل از روشن کردن پکیج بوتان فشار پکیج را تنظیم کنید چرا که با هواگیری مطمئنا فشار دستگاه پایین خواهد رفت.

    نحوه تبدیل حالت تابستانی به زمستانی در پکیج ایران رادیاتور

    ۱- در مرحله اول قبل از انجام هرکاری باید پکیج را خاموش کرده و برق و گاز آن را به صورت کامل قطع کنید تا ایمنی کار رعایت شود.
    در صورتی که تمایل دارید می‌توانید در این مرحله سرویس پکیج ایران رادیاتور خود را انجام داده و سپس تبدیل حالت تابستانی به زمستانی پکیج ایران رادیاتور را انجام دهید.

    ۲- در ادامه باید دستگاه را برای راه اندازی مجدد آماده کنید و برای آماده سازی دستگاه باید ابتدا فشار دستگاه تنظیم شود.

    فشار دستگاه برای روشن شدن در حالت زمستانی باید حدود ۱.۵ باشد که برای بالا بردن فشار آن باید شیر کوچک زیر دستگاه  که به شیر پرکن معروف است ودر بالا اشاره کردیم را باز کرده و به عقربه  مانومتر را تحت نظر داشته باشید، زمانی که مقدار فشار دستگاه به میزان موردنظر شما یعنی  ۱- تا ۱.۵ رسید شیر کوچک را ببندیدتا دیگر آب وارد سیستم گرمایشی نشود .

    ۳- در مرحله سوم باید دودکش دستگاه بررسی شود و از مسدود نبودن آن مطمئن شوید چرا که در صورت بازگشت گاز حاصل از احتراق احتمال خفگی وکار نکردن پکیج  وجود دارد.

    ۴- مرحله بعدی جهت باز کردن شیر آب‎‌های ورودی و خروجی رادیاتورها و پکیج است.

    ۵- سپس در این مرحله باید دستگاه را روی حالت زمستانی قرار دهید و استارت آن را بزنید. در صورتی که فن و پس از مدت کوتاهی مشعل آن روشن شد، پس دستگاه به درستی راه اندازی شده است.

    ۶- در مرحله بعد می‌توانید رادیاتورها را بررسی کرده و از گرم شدن همه آنها مطمئن شوید و سپس آنها را هواگیری کنید تا پکیج و رادیاتورها در مراحل بعد دچار مشکل نشوند.

    ۷- پس از اینکه دستگاه را هواگیری کردید در آخر دوباره فشار دستگاه را کنترل و تنظیم کنید و بدون هیچگونه استرسی از پکیج ایران رادیاتور خود استفاده کنید.

    ۸- زمانی که تبدیل حالت تابستانی به زمستانی پکیج ایران رادیاتور را انجام دادید دستگاه روی حالت زمستانی فعال خواهد شد و باید آب گرم مورد نیاز رادیاتور جهت گرم کردن محیط و آب گرم مورد نیاز شما را تامین کند و در صورتی که در عملکرد آن اختلال بروز کند باید سریع از تعمیرکاران مراکز خدمات فنی سرمایشی و گرمایشی کمک بگیرید.

    نحوه تبدیل حالت تابستانی به زمستانی در پکیج دیواری ایساتیس

    تبدیل حالت تابستانی به زمستانی پکیج ایساتیس هم تفاوت چندانی با بوتان و ایران رادیاتور ندارد و این کار طبق مراحلی که در بحث قبلی گفتیم انجام می‌شود. برای تبدیل حالت تابستانه به زمستانه پکیج ایساتیس هم باید:

    1. ابتدا پکیج را خاموش کرده و اتصال برق و گاز را قطع کنید.
    2. دودکش را کنترل کنید که مسدود نباشد.
    3. فشار دستگاه را بررسی کرده و آن را تنظیم کنید. همانطور که گفته شد، فشار دستگاه شما باید بین ۱ تا ۱/۵ باشد. با استفاده از شیر پرکن؛ فشار را تنظیم کنید.
    4. شیر آب‎‌های ورودی و خروجی رادیاتورها و پکیج را بعد از شستشو باز کنید.
    5. سپس در این مرحله باید دستگاه را روی حالت زمستانی قرار دهید و استارت آن را بزنید. در صورتی که فن و پس از مدت کوتاهی مشعل آن روشن شد، پس دستگاه به درستی راه اندازی شده است.
    1. رادیاتورها را بررسی کنید هم تمام قسمت‌های آنها گرم باشند و در صورت نیاز رادیاتورها را هواگیری کنید.
    2. پس از اینکه دستگاه را هواگیری کردید در آخر دوباره فشار دستگاه را کنترل و تنظیم کنید و بدون هیچگونه استرسی از پکیج ایران رادیاتور خود استفاده کنید.

    در نهایت پکیج ایساتیس شما روی حالت زمستانه فعال خواهد شد.

    نحوه تبدیل حالت زمستانی به تابستانی پکیج ایران رادیاتور

    بعد از اتمام فصل سرما و آمدن روزهای گرم؛ دیگر نیاز نیست که مشعل اصلی پکیج همیشه روشن باشد. تنها در زمان استفاده از آب گرم شما به پکیج نیاز دارید.

    برای تبدیل حالت زمستانه به تابستانه پکیج ایران رادیاتور، باید مراحل:

    1. پکیج را خاموش کنید.
    2. شیرهای رفت و برگشت به رادیاتورها را  که معمولا سایز آنها ۳/۴ میباشد را ببندید.
    3. با توجه به نیاز خود به آب گرم مصرفی، میزان درجه ولوم میانی را تنظیم کنید. برای حالت تابستانی، بهترین گزینه درجه صفر برای پکیج است.
    4. در نهایت پیچ یا همان ولوم ترموستات را در حالت صفر قرار دهید.
    5. تنظیم فشار پکیج را فراموش نکنید.

    را انجام دهید.

    نحوه تبدیل حالت زمستانی به تابستانی پکیج بوتان

    در تبدیل حالت زمستانه به تابستانه پکیج ایران رادیاتور:

    1. برای شروع کار، ابتدا باید فشار پکیج را تنظیم کنید. فراموش نکنید که فشار استاندارد پکیج باید ۱.۵ باشد.
    2. پکیج را روی حالت تابستانه تنظیم کنید.

    نحوه تبدیل حالت زمستانی به تابستانی پکیج ایساتیس

    برای تبدیل پکیج به حالت تابستانه باید:

    1. برای شروع کار، فشار پکیج را تنظیم کرده و توجه داشته باشید که فشار مناسب برای دستگاه، ۱.۵ است.
    2. دکمه Power پکیج را فشار داده، رمز (۰۰۰۰) را وارد کرده و دستگاه را روشن کنید.
    3. در نهایت دکمه MODE 7 را فشار داده و پکیج را روی حالت تابستانه تنظیم کنید.
محمد اسماعیلی

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
0